DNA-Positionering - Dilemma |
- Het is belangrijk dat bedrijven zich consistent profileren en positioneren in de markt.
- Afnemers en consumenten worden steeds kritischer en kiezen bewuster. Transparantie ten aanzien van bedrijfsvoering wordt met de dag belangrijker.
- De consument laat zich beter voorlichten en heeft uitgesproken verwachtingen ten aanzien van zaken als social responsibility, duurzaamheid en milieuvriendelijkheid.
- Medewerkers verlangen consistentie tussen formele bedrijfswaarden en het gedrag van het management.
- Traditionele marketingstrategie en marktbenadering sluiten niet langer aan bij de tijdsgeest.
- Er is behoefte aan lange termijn strategie en consistentie met de nieuwetijdse waarden van de organisatie, zowel voor afnemers als voor de nieuwste generatie werknemers.
- Verstoorde interne en externe beeldvorming raken berijfimago en reputatie.
- Een wisselende en inconsistente bedrijfsboodschap verzwakt de positie van de afzetmarkt en media.
- De verhouding praktiserende bedrijfswaarden versus marktperceptie staat onder druk.
- Zelfs al voldoet een organisatie aan de wensen van deze tijd, dan nog kan de reputatie onvoldoende zijn door slechte of inconsistente positionering.
|